דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נורת לדים: היתרונות של שימוש בתאורת לדים 

מאת    [ 06/08/2011 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 3583 פעמים ]

נורות החשמל הרגילות מהוות עד 25% מצריכת החשמל של הבית הישראלי הממוצע. החשמל ש"מתבזבז" במהלך משך החיים של נורת חשמל רגילה עולה פי 5 עד פי 10 מהמחיר המקורי של הנורה עצמה! זוהי הסיבה העיקרית אשר בשלה פותחו נורות לדים, שמהוות פיתרון נפלא לחיסכון בצריכת החשמל. נורת לד היא נורה קטנה ופשוטה הנראית כמו כל נורה אחרת, אך היא חוסכת חשמל יותר מכל נורה. חשוב לקנות נורת לד מאיכות גבוהה, אחרת איכות האור לא תהיה טובה מספיקה והנורה תישרף מהר ולא תספק את אורך החיים הארוך של נורת לד איכותית (אשר איננה נשרפת כלל, אלא רק דוהה עם הזמן).

עד לא מזמן, לדים התאימו רק לשימוש בתור נורה יחידה במקומות כמו מכשירי חשמל, פנסים, שלטים וכדומה. אך בתקופה האחרונה, הייצרנים הרחיבו את השימוש האפשרי של נורת לד, על ידי קיבוץ הנורה הקטנה בתוך מעין אשכול. בתחילה, לדים שייוצרו בשיטה זו שימשו עבור מכשירים שמופעלים על ידי בטריות, כמו לדוגמה פנסים. כיום, ניתן לייצר נורת לד אחת הכוללת בתוך האשכול שלה עשרות ואפילו מאות נורות קטנטנות, אשר בראשן עדשה מיוחדת, אשר תפקידה לפזר את האור על פני שטח רחב יותר. לדים מסוג זה קיימים עכשיו גם בצורה של נורה רגילה המתאימה לכל בית מנורה נפוץ הנמצא בכל בית. התוספת הפשוטה הזאת מתאימה את הלדים לשימוש בכל מקום- לא רק עבור מכשירים או אזורים ציבוריים גדולים אלא גם עבור בתים פרטיים או חדרים קטנים. מסיבה זו, לדים הם התאורה המומלצת ביותר עבור כולם, והם מספקים למשתמשים בהם מצע רחב של ייתרונות, שלא ניתן להשיג מהשימוש בנורות אחרות.

הייתרון הברור ביותר של לדים הוא אורך חייהם הארוך במיוחד. נורת לד מחזיקה מעמד פי 10 יותר מנורת פלורסנט, ואפילו יותר מזה כאשר משווים אותה לנורה רגילה. אך זהו לא הייתרון היחיד שלהם. נורת לד היא גם עמידה הרבה יותר מכל נורה אחרת. מאחר שנורות לדים מיוצרות ללא חוטים, לא נגרם להן נזק במקרים שבהם נורות אחרות נפגעות, כמו בהפסקת חשמל, סופת ברקים וכדומה. לדים גם אינם מתחממים ולכן אינם מחממים את החדר. ייתרון זה לא רק הופך את החדר לנעים יותר, אלא גם חוסך בחישוב הכללי הוצאות על קירור הבית בקיץ. נורת לד גם איננה מכילה כספית, שהיא חומר רעיל אשר נמצא בנורות מסוגים אחרים. נורת לד היא יותר חסכונית מכל נורה אחרת, ולא רק בגלל חייה הארוכים. נורת לד צורכת 80% פחות חשמל מנורה רגילה, מה שמפחית באופן ניכר את הוצאות החשמל. בגלל הצריכה הנמוכה של לדים, הם מצויינים עבור מכשירי חשמל שעובדים על בטריות ודורשים תאורה- הנורה תצרוך פחות מכוחה של הבטריה, ולכן תאריך את חייה של הבטריה בימים רבים. בנוסף, משום שתאורת לדים מחזיקה מעמד שנים רבות (עד 17 שנים!), התקנת נורת לד חוסכת זמן ואנרגיה על תחזוקת הנורות, וכמובן- חוסכת גם את עלותן של נורות חדשות, במשך שנים רבות.

ייתרון נוסף של תאורת לדים הנו ידידותם לסביבה. לא בכדי זכתה נורת הלד להיקרא "הנורה הירוקה"- חיסכון בחשמל הוא חשוב מאוד עבור איכות הסביבה, ומבין מגוון הנורות הקיימות בשוק- נורת לד היא הנורה החסכונית ביותר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב